Test

Hej. Hittade lite frågor på en sida som jag besvarade. Tycker att ni andra också kan göra det o ta en funderare eller så.
Alltid nyttigt.
 

Finns det risk att du lider av en ätstörning?

Nedanstående punkter kan tyda på att du har en ätstörning eller ett problematiskt förhållningssätt till mat, kropp och träning. Kom ihåg att en ätstörning kan se ut på många olika sätt, och din vikt talar inte om huruvida du lider av en ätstörning eller ej.

 

• Du har höga prestationskrav: på arbetet ja, på fritiden är det upp och ned. 
• Du är rastlös: kan bli riktigt rastlös vissa dagar. Och andra dagar kan jag stirra in i en vägg flera timmar utan att bry mig så mycket. 
• Du har täta humörsvängningar: ja 
• Du äter för att döva dina känslor, vid exempelvis stress, sorg och oro: ja
• Du är fixerad vid hur din kropp ser ut: ja, till ca 90% iaf. Vissa dagar kunde jag dock inte bry mig mindre, 
Du tränar för att förbruka energi, i synnerhet om du har ätit mer än du planerat: delvis
Du tränar för att få äta, inte äter för att kunna träna:  delvis
Du får ångest när du inte når dina träningsmål: ja
• Du tänker ofta på mat och ältar oftast samma tankar: ja
Du undviker viss typ av mat (såsom mat med mycket fett, socker eller kolhydrater): periodvis. Och då jag äter det mår jag kasst. 
• Du är fixerad vid vad och när du ska äta: vilken tid jag ska äta blir jag fixerad vid när jag tränar mestadels. vad jag ska stoppa I mig funderar jag kring typ hela tiden.
• Du svälter/hetsäter i perioder: mjae, svälter kortare perioder men hetsäter inte, skulle kalla det för att äta för mycket Då jag gör det. De som hetsar brukar äta typ 2 liter glass, 3 port pasta, en limpa, ett paket kakor osv osv. Medan jag kanske äter en del av det men alldeles för mycket ändock.
• Du tror att smal är lika med lycklig: lite lyckligare, skulle jag säga. Men om vi har tex 10 saker som man kan bli lycklig av, e smal en av de sakerna. 
• Du är övertygad om att man måste ha en benhård kontroll för att inte rusa upp i vikt: absolut

 

Nu finns det ju en del andra ätstörningar som jag inte tycker att det fanns nån fråga till. Men som sagt, det var väl lite övergripande frågor antar jag...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

:C<3

Svar: Lalala <3
Sceletorya

2013-11-25 @ 03:49:48
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0