16 Oktöööööber, blodtryck mm.

lallalallala hejsan.
 
Var till barnmorskan idag.

har lite högt blodtryck, men det visste jag typ redan.
Eftersom att jag e stresstjejen nr 1;
e vaken nattetid, äter knepigt ibland samt rökeeeeer mm.
 
ja skall försöka att inom 6 månader att dra ned på rökandet eller sluta totalt. *I wish*
Samt att skaffa lite mer "rullande" matvanor. 
äter ju så skumma tider o det går massa tid emellan.
Samt skulle vara bra att sluta med sockret till viss del o inte dricka såå mkt Powerking. :P...
då borde trycket gå ned lite.
Antar jag?
Men iaf så pratade vi om BMI. För ja såg på nån blogg att nån fick höra att det inte delas ut P-piller till folk med BMI över 23-24 (typ) om ja inte minns fel??
Min barnmorka sade att det var BMI 30 som gäller iaf.
åså skratta hon lite o undrade varför ja undrade eftersom att jag är normalviktig...
ooooo ja tycker inte om ordet normaaaaaal o aldrig gjort vare sig det gäller personlighet, utseende eller vikt. Normalt o lagom e så typiskt svenskt tycker jag.
Tycker oftast mest om konstiga personer som inte e speciellt normala till sättet.
o skulle ja välja 3 kroppstyper som ja tycker e finast så e det antingen supersmaaaal eller lite störrreee med maaassa kurvor.
Inte "normal".
Det smälter in så bra ju. :P... U see? :P hahaa..
O jag gillar tränade superfita kroppar också, men det e såna som ja brukar lägga upp bilder på, o  dom vill ja inte påstå e normala heller, utan de e supersmala med konturer, o det e nåt sådant ja tror ja strävar efter själv också... blaaaa blaa blaaa :)
 
Å ja, det var såklart alla kroppstyper utom min. Att man alltid skall vara så missnöjd! ;D
 
Nåja, efter mötet så var ja lite nere o ville inte alls träna. Men jag gick dit en stund iaf.
Som så vart denna dag:
  • Promenad från Barnmorskan till gymmet (en ganska lång o rask promenad)
  • Crosstrainer 30 minuter
  • Promenad tillbaka hem
  • Stretch
Allt som allt vart det iaf ca 450 kalorier minus.
 
Maten:
Blev lasagne, men kille fixade utan grädde o utan sån där sås samt utan ost. O istället var det bara massa kött, kryddor, morötter o gurka i typ. Så det var bara plattorna som var lite småjobbiga, men mkt god var den.:) åt två mellanstora bitar. 
 
Senare blir det nog lite frukt o kanske nån hård macka eller så. Men helst vill ja kunna låta bli. Det e dock svårt.
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0