Kvällsmat och banta ffs

Hejsan gullesnorkfröknar i storskogen!
 
jag mår som en överkörd bäver många timmar på dygnet och vissa timmar mycket bättre. jag vaknade idag och kände att jag ville slåss och sparkas, men det vart lite bättre under dagen. 
Jag och pojkvän är rätt sams iaf, vilket känns skönt. Vet inte hur det blir, om jag ska flytta till min gamla stad eller vad det nu blir. Återstår att se. Men vi tycker om varandra mycket iaf. Kanske skulle han isåfall flytta efter om vi då skulle känna för det. 
 
nåja, dagens mat var som sagt paj tidigare och sen till middag åt jag lamm souvlaki med ris, lite bröd, tsatziki o grönsaker. Sjukt gott, mättande och för mycket mat, men men. 
 
-imorgon funderar jag på att börja "banta". 
 
Hahahha ja ni skakade nog på huvudet vid skärmen och vet redan nu att jag aldrig lyckas ändå Med nåt sånt. 
Men vill försöka åtminstone att ge det en bra chans. 
Förutom att jag tänker tillåta mig alkohol 1-2 ggr i veckan om jag vill. 
Och jag vet i huvudet ungefär vad som är tillåtet i mat osv redan. 
ja ni vet, mest protein o grönt. Plus motion O mycket vatten. 
Mängden mat däremot måste jag klura på. Tror jag måste sätta en maxsiffra för kalorier och ta upp matvågen. 
Så att min kropp får typ liknande kalorimängd varje dag  så det inte blir typ 300 en dag och 4000 en dag. 
 
tänkte att imorgon skulle vara bra, en fredag. Eftersom att man brukar börja med att ändra kost o allt på måndagar o det brukar spricka för min del. Så bara för att lura min hjärna lite och försöka motstå alla helgens lockelser direkt (förutom alkohol), blir intressant och mer som en tävling och jag gillar att tävla mot mig sj, haha. 
Skulle dock vilja börja med nån slags boost, men vet inte riktigt vad.
 
Svammel svammel. Dra ner på mat imorrn helt enkelt.
 
häromdagen fick jag frågan varför inte jag är modell. Brukar höra det till och från. Alltså inte catwalk då ska man vara lång, men nåt annat.
"För att jag är för tjock o för ful" tänker jag alltid Automatiskt.
Men om jag får höra det NU när jag är "mullig" så kanske det skulle kännas ännu bättre att lyssna till om jag går ner mer i vikt. Japp. Jag vill våga vara med på plåtngar igen, har fotat lite förut mest på skoj dock, var med lite i en tidning osv, men det är något som inte skulle falla mig in just nu när jag känner mig gravid och pluffsig. 
Måste också lära mig att tycka om mitt ansikte också. Det känns dock okej eftersom jag inte kan göra mkt åt det och det sitter där det ska. Kändes bättre efter att jag hade tandställning förut åtminstone. Men att bleka tänder o fylla överläpp ett litet snäpp skulle kännas bättre. Samt måste börja med bättre produkter när jag tvättar bort smink, min hud mår inte bra av de tvål jag har nu, haha. 
 
Puss på er
 
Fina flickor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0