Kostschema? :)

hejsan! (^.^)v
 
sitter och knåpar på kostschema, träningsrutiner med mera. Skall skriva inköpslista och skriva anteckningar när jag känner att det blir dax.
Jag har funderat lite på en kick start först i ett par dagar med antingen shakes blandat med frukt och grönt eller något i den stilen? För att sedan fortsätta med mera "riktig mat"
 
Jag vill inte strunta i mat flera timmar, jag vill inte träna så att det bli för mycket. Det jag skulle vilja är att äta bra mat, mycket vitaminer och lära mig balansen mellan hälsosam mat i samband med lagom mycket träning så att jag kan gå ner ett par kilo, få finare former och konturer, bli piggare och må bra. 
 
Fick lite inspo av en annan blogg som har lagt upp på ett annat vis men ändock lite likt.
Jag tänker mig att ett bra matschema för mig kan komma att se ut ungefär som följer:
 
Frukost ex1: en halv burk lättkvarg/lättkesella & lite bär eller frukt. (Med funlight i)
Frukost ex2: 1st knäckebröd med grönsaker, ev kokt skinka + 1 ägg
Frukost ex3: ½dl fibergröt med minimjölk och bär/frukt eller kanel och låg kcal äppelmos
Frukost ex4: 2 dl lättfil med kanel + frukt
 
dryck till frukost: vatten, the' och kaffe i mindre mängd, lite minimjölk,
 
Lunch ex1: Proteinpankakor på 2-4 äggvitor el 1-2 hela ägg, 1 eller 1/2 banan, steviaströ, lättmjölk & bär. + Kvarg/kesella.
Lunch ex2: räk/tonfisk sallad med 1ägg och citronvatten
Lunch ex3: Omelett på 2-4 äggvitor el 1-2 hela ägg + grönsaker & kryddor + minimjölk
Lunch ex4: soppa
 
Mellanmål ex1: Proteinshake + frukt
Mellanmål ex2: en halv burk lättkvarg/kesella med 1tsk honung eller funlight
Mellanmål ex3: 2 kokta ägg
Mellanmål ex4: Smoothie på goda frukter, tex jordgubb, mango, hallon mm.
Mellanmål ex5: varma koppen
 
Middag ex1: 1st laxfile med ½avocado och sallad + lättmjölk/vatten
Middag ex2: Lax/tonfisk/räk sallad + citronvatten
Middag ex3: Torsk med 1 potatis, lite lättcreme fraiche med citronsaft & grönsaker + lättmjölk/vatten
 
sista mål, som får ätas ett par timmar innan sömn
Kvällsmat ex1: lite lättkvarg/kesella
Kvällsmat ex2: liten frukt
Kvällsmat ex3: the' och 1 st knäcke med ett ägg, lite örtsalt
 
plus mycket vatten och vitaminer, frisk luft och roliga sysselsättningar.
 
Tycker detta ser rätt bra ut, ska klura lite på träning nu också :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0