Man behöver inte vara sjuk

hej på er.
 
det var ett himla hets kring smalhet/fetma/normalkropp vad gäller att vara frisk eller inte. Jag vill bara påpeka att man absolut INTE behöver vara sjuk för att vilja ändra på sin kropp. 
 
Det kan säkerligen finnas en fin gräns på vad som är sjukligt och när man börjar insjukna i något sådant. Nu kan jag tala för mig själv och säga att jag tycker det är snyggt med alla slags kroppar och på mig är det finast att vara ett par kilo lättare Än vad jag just nu är. Och nej inte väga 33 kilo, absolut inte. 
 
Dock vet jag att mitt synsätt på att "banta" är rätt fel, jag gör ofta fel men det vet jag också. Jag har bara dålig diciplin. Och lite kass självkänsla ibland. Samt att jag kan vara rätt självhatisk, men det är en annan sak än att vara sjuk. 
 
jag är bara en helt vanlig tjej som vill gå ner i vikt och det är inte sjukt. Likväl som folk opererar sig, tatuerar sig, sminkar sig och allt sådant. 
 
Men dock skall man vara försiktig. Så att det inte går för långt. Därför tycker iaf jag att man kan ha nån att prata med när man tänkte gå ner i vikt, berätta om det, varför, när hur osv. Då kan den personen vara ett öga utifrån. 
 
Jag vill mest påpeka med detta som ni förstår kanske, att alla som har en viktblogg inte behöver vara någon som behöver hjälp. 
 
Just jag själv känner mig bara allmänt fet ibland, som Många andra gör också, dock utan att skriva det kanske. 
 
Finns väldigt många där ute som självklart är riktigt sjuka och behöver hjälp SNARAST.
Men dock inte alla
 
Puss :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0