Kalorier och innehåll

Hejsan.
 
skriver ner lite kaloriinnehåll och annat så här mitt i natten på en del livsmedel som jag tycker om.
Kan vara bra att kika på tänkte jag eftersom jag inte har den bästa kollen i huvudet. Och för er som kanske sitter o funderar på nåt och inte har lust att leta just nu :) 
 
dock måste man ju typ ha en våg till mycket. Har fortfarande inte hittat den nej :p
 
sen anser jag väl att källor från nätet ska man ju vara kritisk till. Men man kan ju ta det på ett ungefär åtminstone. 
 
 Och fasen allt bliir snett. Nåja :p
 
här är några livsmedel. Jag själv tycker det är kul med tabeller iaf, hehe.
 
 

100  gram  Banan  innehåller:

Energi
97 kcal
Fett
0 gram
Protein
1 gram
Kolhydrater
21 gram
Alkohol
0 gram
 
100  gram  Blåbär  innehåller:
Energi
46 kcal
Fett
0 gram
Protein
0 gram
Kolhydrater
8 gram
Alkohol
0 gram
 

100  gram  Honungsmelon  innehåller:

Energi
36 kcal
Fett
0 gram
Protein
0 gram
Kolhydrater
8 gram
Alkohol
0 gram
 
100  gram  Jordgubbar  innehåller:
Energi
37 kcal
Fett
0 gram
Protein
0 gram
Kolhydrater
8 gram
Alkohol
0 gram
 

100  gram  Mango  innehåller:

Energi
66 kcal
Fett
0 gram
Protein
0 gram
Kolhydrater
15 gram
Alkohol
0 gram
 

100  gram  Vindruvor  innehåller:

Energi
74 kcal
Fett
0 gram
Protein
0 gram
Kolhydrater
16 gram
Alkohol
0 gram
 

100  gram  Äpple m skal  innehåller:

Energi
52 kcal
Fett
0 gram
Protein
0 gram
Kolhydrater
12 gram
Alkohol
0 gram
100  gram  Pasta makaroner spaghetti  innehåller:
Energi
353 kcal
Fett
1 gram
Protein
12 gram
Kolhydrater
71 gram
Alkohol
0 gram

100  gram  Hårdost fett 26 %  innehåller:

Energi
336 kcal
Fett
26 gram
Protein
24 gram
Kolhydrater
1 gram
Alkohol
0 gram

100  gram  Nötfärs fett 15 %  innehåller:

Energi
205 kcal
Fett
14 gram
Protein
19 gram
Kolhydrater
0 gram
Alkohol
0 gram
 

100  gram  Torsk  innehåller:

Energi
75 kcal
Fett
0 gram
Protein
17 gram
Kolhydrater
0 gram
Alkohol
0 gram
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0