Nattlliga tankar, till mig och er.

Kikade till i spegeln.
Hörde mig själv säga; Usch.
 
Denna dag är en dag då jag inte kan förmå mig att gilla det minsta lilla med min kropp.
Varför är det så enkelt att gilla andras kroppar?
Jag kan tycka om alla former, missbildningar, valkar, bleka, bruna, långa korta kroppar.
Men varför inte min egen?
Ibland känns det bättre, men inte idag.
Men jag bara måste rycka upp mig, det måste jag göra.
Försöka se någonting fint varje dag.
Och om det inte går, så får jag tänka vad för slags person jag är och hur många fina gärningar jag gjort under livet, för andra. För det är ännu vackrare, när man lyckats med något sådant.
Men jag vill gärna känna att jag strålar utvändigt också.
 
Kram på er vackra och snälla människor, varenda en av er.
Kom ihåg att ni är så fina, duktiga och bra på olika vis och värld det allra bästa.
När ni är nere, Ta fram era styrkor och tänk vad just DU är bra på eller har gjort i livet som är fint.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bulldozer.blogg.se

Det är så lätt att vara självkritisk. Men precis som du säger så är insidan så mycket viktigare, och du är en himla fin människa. Kram! <3

Svar: ja, det är det verkligen. tack fina du. detsamma kram <3
Sceletorya

2014-03-14 @ 09:03:46
URL: http://bulldozer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0