Vikttävliiing, nervöst!!!

Hejsan söta! :D
 
Jag har skrivit med mig på en vikttävling som en av er har startat.
Jag är sååå nervös nu, men eftersom att jag gått upp i vikt av mitt stora matintag så kände jag att detta kan vara en rolig sporre.
 
Så jag börjar med detta nu idag, torsdag.
Tävlingen varar till v.18 tror jag.
Så nu har jag på mig ett par veckor till torsdagen v 18.
Så här ser det ut för mig.
 
Startvikt:
♦ 57,1 kilo (jävla skiiiitvikt)
 
Delmål:
♦ 55,1 kilo
 
Målvikt:
♦ 53,1
 
Jag vill alltså gå ner 4 kilo på dessa veckor.
Eller mer.
Och sedan försöka att fortsätta i samma spår efter tävlingen såklart så jag går ner ett par kilon till.
 
Nu måste jag klura på en plan.
Planer är jag skitbra på, men att utföra dom? Hahahha ja vi får se men jag måste tro på detta nu.
 
OBS! Vill dock inte uppmuntra er som har ätstörningar att vara med i någon sådan tävling som mig, utan detta vill jag att ni som är "friska" och bara vill gå ner nåt överflödigt kilo ska vara med på om ni skulle vilja haka på.
 
Och om någon av er som har problem med mat eller liknande, på något vis blir triggade av att jag skriver om mat och vikt så ber jag att ni inte läser min blogg.
Det sista jag vill är nämligen skada någon annan.
Men jag  vill samtidigt såklart ha bloggen öppen för er som ändå känner att ni vill och kan läsa och tycker att det är skoj.
 
Kram! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

är det inte jätteidiotiskt att peppa folk med ätstörningar med tävlingar att gå ner i vikt?

Svar: En del som läser min blogg har inte ätstörningar. Och jag hoppas INTE att de som har problem vill vara med. Men varför skrev du inte till den som i själva verket har tävlingen att det var idiotiskt också då? I hennes blogg skrev du ju att du själv hade velat vara med också. Men som sagt, jag vill inte uppmuntra någon som är sjuk, men jag kan samtidigt inte ansvara för alla som läser bloggen. Självklart vill jag inte skada någon annan på nåt vis. Men jag tycker det är svårt att anpassa min blogg efter hur sjuka/inte sjuka alla är. Jag kan iaf ändra min text lite, ska göra det.
Sceletorya

2014-03-13 @ 03:12:51
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: sceletorya

okej black magic wielder jag såg att du skrivit till henne sen också att det var dumt osv. men jag har iaf ändrat i min sluttext nu så jag hoppas inte det ska trigga någon.

2014-03-13 @ 05:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0